Zamieszczone przez tinware91
Zobacz wpis
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Za kilka dni mam dostać odpowiedź odnośnie skrzyni. Zamiana obudowy sprzęgła - bez problemu. Schody zaczęły się przy dyferencjale. 4.53 z Waszych LVN nie będzie pasować do HBJ, a bez tej zmiany dyfra modyfikacja na 6b się nie opłaca - lepiej wymienić tylko w moim FZT samą piątkę, ale jak wiadomo licznikowe 150km/h i 4000 obr/min to troszkę za mało. Czekamy... Trzymajcie kciuki.
Komentarz
-
-
Dobre pytanie... Ja na pewno stroje auto pod max. 155km/h licznikowe. Mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że uważam, że kiedyś był tręd na duże przyśpieszenie, nie ważne czy duży czy mały silnk. Zobacz: duży Touran 1.6 102KM i 135km/h przy 4000 obr/min... cztery lata później malutki golf 1.4 80KM i 155km/h przy 4000 obr/min... Dokładnie ten sam golf 1.6 MPI 102KM również 135km/h przy 4000 obr/min... Więc co - to samo auto, 22 KM więcej a 20km/h wolniej? Hmmmm.... Myślę, że MPI zaprojektowali tak na początku i już szła produkcja, nic nie zmieniali... Skupili się na FSI, TFSI i TSI i tutaj poprawili tą sytuację, widać to chociażby po silniku 1.6 FSI... Ja jak jade Touranem za kimś na ekspresowce czy autostracie na tempomacie to musze hamować przy każdej górce - wszystkie te słabsze auta zwalniają, a u mnie nie ważne jaka jest górka to prędkość nawet niedrgnie - uważam, że to jest chore w cywilnym aucie taki uciąg... Myślę, że to taka myśl technologiczna, z której jak widać dzisiaj zrezygnowano. Fakt, auto ciągnie niesamowicie, ale tak samo niesamowicie jest niedozniesienia ryk silnika przy 140km/h, o poborze oleju silnikowego już nie wspomnę... Ok. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Gość
Gdzie ty masz ten uciąg? Bo chyba nie w wolnossącej benzynie 1.6? Pod górkę na tempomacie zwalniała mi fabia 1.4 16V 75 KM - do tego stopnia, że za bramkami w Balicach (w stronę Katowic) musiałem wyłączać tempomat i zastępować go nogą (sprzedałem głównie z tego powodu, ale gdy kupowałem, to autostrady jeszcze w moim województwie nie było). Wiem, pewnie nie umiałem jeździć, bo innym wszystko idzie świetnie pod wszystkie górki - znam to znakomicie (nie tylko z internetów).
Od czasu fabii nie zauważyłem, żeby samochód na tempomacie zwalniał cokolwiek pod górkę na autostradzie. Nadający się na autostradę silnik nie zwalnia w takich warunkach. 1.6 mpi się nie nadaje, nieważne z jaką skrzynią. Miesiąc z astrą J 1.6 115 KM tylko utwierdził mnie w tym przekonaniu.
PS Touran duży, a golf malutki? To nie ta sama podłoga? Coś tu nie gra...Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
To nie tak, że nie umiesz jeździć, absolutnie - nie zamierzałbym tutaj nikogo obrażać ani oceniać. Dzielimy się tutaj na tym forum swoimi doświaczeniami i mówie całkiem serio - jesteśmy z innych części Polski, może mam mniejsze wzniesienia na Mazowszu, nie wiem, ale 1.6 MPI 102KM na seryjnej skrzyni przez rok użytkowania nie zwolnił mi na żadnej górce. W tym poście (tutaj) podzieliłem się swoimi osiągami co 10km/h na seryjnej skrzyni na ostatnim biegu (potwierdza to ten film), jeśli chcesz możesz porównać sobie ze swoimi wynikami na ostatnim biegu, miałbyś rozeznanie.
Tak, to za pewne ta sama płyta, ale wysokość golfa to 1,48m, Tourana to 1,65m, Caddy 1,83m. Dlatego O2 z tym silnikiem udaje się osiągnąć max. 200km/h, Touran to ok. 180km/h, a kolega parę postów wyżej w Caddy osiąga niecałe 170 km/h. Oczywiście zgodzę się z Tobą, że dobre auto na autostrade nie powinno zwalniać na żadnej górce, ale doszlibyśmy do takich zależności, że zakładając jazdę np. 120km/h przy 3000 obr/min musimy mieć silnik 120KM, ale chcąc jechać 150km/h przy 3000 obr/min musimy mieć 150KM - pewnie dobrze by było, byłoby przyspieszenie, ale widać to, że dziś producenci poszli bardziej w stronę mniejszych obrotów i komfortu dla kierowcy niż osiągów i przyspieszenia - moim przykładem był tutaj ten Golf MK6, który ze starym silnikiem 1.6 MPI 102KM przy 4000 obr/min osiągał 135km/h, a z nowszym słabszym silnikiem 1.4 16V 80KM przy tej samej prędkości obrotowej osiąga 155km/h - oczywiście kosztem przyspieszenia oraz mocy pod górę, ale z drugiej strony komfortu podczas podróżowania. Seryjne przełożenia w 1.6 MPI są nieakceptowalne dla wszystkich użytkowników z tego tematu, którzy chcą poprawić tą sytuację kosztem przyśpieszenia ostatniego biegu. Uważam, że ten silnik ma potencjał na mocniejszą skrzynie i skoro dało się to zrobić kosztem zwalniania auta na górkach w 1.4 16V 80KM to można zrobić to w 1.6 MPI 102KM. A przekonał nas o tym pejo , który w swojej Octavii zrobił takie przełożenia, jakich nie ma nawet skrzynia przy silniku 2.0 FSI 150KM - i jak widać z jego relacji, bardzo sobie chwali takie przełożenie w trasie, nie zgłaszał nam żadnych problemów. Pytałeś nas również o spalanie auta po modyfikacji - wydłużeniu piątego biegu z 0,81 na 0,74. Taki test przeprowadzili Czesi i jego wynik znajduje się tutaj - po modyfkacji auto pali o 0,3L/100km mniej paliwa. Pytałeś również o męczenie motoru na takim przełożeniu - mogę powiedzieć Ci tylko tyle, że cały czas próbuję ogarnąć skrzynie 6-biegów po to, aby przy prędkości np. 150km/h w razie zauważenia, że auto zwalnia nie męczyć go i zrzucić na chwilę na piąty bieg. W przypadku samej modyfikacji piątego biegu zrzucenie na czwórkę byłoby raczej nie możliwe - obroty poza skalą. Ja właśnie wróciłem z wakacji w pełni zadowolony, dopuki nie wyciągnąłem bagnetu i nie okazało się, ze na przejechane 400km ekspresówki (4200 obr/min przy 140km/h) silnik przepalił mi 0.3L oleju, a gdy jeździłem po 110-120 km/h (3600 obr/min) nie odnotowałem żadnego ubytku.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Gość
Czyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.
Ale zgodzę się z tym, że rzeczywiście miejsce korzystania z tego samego auta wiele zmienia w doświadczeniu z jazdy. 1.4 16V najbardziej "bolały" wzniesienia. Na niektórych górkach podkarpacko-małopolskich nawet do pierwszego biegu trzeba było redukować (kręto i stromo). A teść przede mną bez problemu zapitalał fabią 1.4 tdi (wtedy akurat nie miał ICka przytkanego). Niski moment w wysokim zakresie obrotów - takiego auta nie brałbym ani na autostradę ani w górki.
Komentarz
-
A tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%. Więc dla samych górek na autostradzie nie zmienię samochodu, który mam pewny bo jestem pierwszym właścicielem. Dlatego próbujemy coś zmienić w istniejących autach.
Tak samo jest z innymi modami. Zamiast modzić czy doposażać samochód to można go zmienić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisCzyli 17 mm wysokości dzieli malutkiego od dużego. Niezłe jajca.OCTAVIA '01
Komentarz
-
-
Gość
Rzeczywiście, popieprzyłem jednostki. Co nie zmienia faktu, że z trumną na dachu malutki golf będzie większy niż duży touran. :-) Sąsiad ma tourana (wypas niemal maksymalny, nawet z webasto, w wersji wybitnie na autostrady) w garażu obok, więc widuję ten "duży" samochód regularnie.
Jednak szukania przedliftowej tsi to szczerze nie pamiętam.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisOk. 3000 obr/min nie bierze nawet kropli, powyżej 4000 obr/min zaczyna się konsumpcja od 0.5 do 1L na 1000 km nawet w miarę sprawnych jednostkach pod maską.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejo Zobacz wpisNiektórzy kupili samochód a dopiero potem pojechali na autostradę
Zamieszczone przez pejo Zobacz wpisA tak na poważnie to autostrady stanowią około 10% przebiegu, a górki na autostradzie 10% z tych 10%
Komentarz
-
-
Przepraszam Was, nie mogłem się powstrzymać. Jedna z najdłuższych i najbardziej stronym górek po jakich przyszło mi jechać wczoraj i nie tylko wczoraj - początek obwodnicy Serocka w stronę Warszawy. Przed górką robię spory odstęp przed autem przede mną, następnie wykorzystuję tą lukę i rozpędzam auto +20km/h, aby mieć na górce przewagę (cwaniak ze mnie), dojeżdzam do górki i jako jedyny lecę Tourim lewym pasem i wyprzedzam ok. 10 aut, którę od razu zjechały na prawy pas po rozpoczęciu się dwupasmowej jezdni, seryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM, na tym odcinku prawie 500m auto przyspieszyło jeszcze o ok. 5km/h - więc mamy już dane, na jakie górki została stworzona ta skrzynia - max. 2 stopnie. Dajcie znać o Waszych górkach, jestem ciekaw, skonfrontujemy toZałączone plikiOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisseryjna skrzynia, piąty bieg, ok. 3300 obr/min i potężne 102KM
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Złe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisZłe informacje, w HBJ nie da się zmienić dyferencjału, więc mogę zostać z 5,067 oraz szóstką 0,673
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpismasz to już na pokładzie?Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Gość
-
Nom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95, aktualnie duży wygodny Touran, który pali 10-11L LPG. Po półrocznej eksploatacji jestem dwie najniższe krajowe wypłaty do przodu, nie ma mowy abym zmienił auto. Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.Ostatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisNom wiadomo, w 1.6 MPI 102KM BSE Wcześniej miałem i nadal mam małe, ciasne i głośne Polo 6n2 1.0 MPI 50KM, które paliło 6-7L Pb95.... Pokusa jazdy na LPG jest zbyt duża.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejo Zobacz wpisDo Polo też można było gaz wrzucić
Teraz auto po 20 latach użytkowania jest wyeksploatowane do granic możliwości (tylko silnik jak nowy), a jego rynkowa wartość spadła do 2000 zł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tinware91 Zobacz wpisa jego rynkowa wartość spadła do 2000 zł
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Jeszcze jedna firma się odezwała i zaproponowała dyferencjał 4,055 do HBJ i szóstką 0,673.
Więc zaproponowałem podobną skrzynię HPB (ma krótsze biegi) i tam przynajmniej szóstka jest krótsza, bo ma 0,706.
Co o tym sądzicie? Licznikowe 150km/h przy 3400 obr/min, 4000 obr/min i prędkość maksymalna 180km/h...
On się chyba nie uciągnie na takim dyfrze, a nie chodzi o to żeby na każdym pagórku zwalniał o 20km/hZałączone plikiOstatnio edytowany przez tinware91; 49282.
Komentarz
-
Komentarz